logo
Imprimir
19-12-2024 | 11:15hs
•PLA DE L'ESTANY

La GIO Symphonia porta l’esperit de les orquestres de saló europees a l’Auditori l’Ateneu de Banyoles

El programa Soirée ofereix un viatge musical ple de ball i virtuosisme amb peces icòniques del segle XX

Aquest dissabte, 21 de desembre, a les 20 h, l’Auditori l’Ateneu de Banyoles acollirà la GIO Symphonia amb el programa Soirée, una experiència musical que recrea l’encant i la sofisticació de les orquestres de saló de principis del segle XX. Les entrades per a aquesta vetllada única ja estan disponibles al web de Cultura Banyoles i a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Banyoles.

Sota la direcció de Francesc Prat, reconegut pel seu talent artístic i els seus innovadors arranjaments, l’orquestra interpretarà un repertori variat que combina música ballable com ragtimes, valsos i cakewalks amb peces clàssiques com el Valse Triste de Sibelius i el famós Vol de l’abellot de Rimsky-Korsakov. També inclourà obres curioses com L’assassinat del Duc de Guisa, la primera banda sonora de la història, composta per Saint-Saëns.

Per a aquesta ocasió, la GIO Symphonia ha creat una formació inspirada en les orquestres de saló centre-europees, incorporant corda, piano, flauta, clarinet i acordió, que afegeixen una rica varietat de timbres i matisos al programa. Amb moltes peces arranjades pel mateix Francesc Prat, Soirée celebra la diversitat musical d’una època on seny i rauxa convivien de manera harmoniosa.

La GIO Symphonia, coneguda per la seva trajectòria versàtil i les col·laboracions amb grans figures com Nemanja Radulovic, Josep Carreras i Sílvia Pérez Cruz, continua redefinint les experiències musicals convencionals amb projectes únics. Aquest concert promet ser una vetllada festiva i emotiva per als amants de la música clàssica i popular.




Link:
https://www.gironanoticies.com/noticia/257145_lagio-ymphoniaportale-peritdele-orque-tre-de-aloeuropee-alauditorilateneudebanyole--2.htm