![]() |

La Bombonera organitza onze conferències gratuïtes amb experts de prestigi internacional
Aquest divendres 31 de gener, l’Associació Cultural La Bombonera, en col·laboració amb l’Ajuntament de Banyoles, donarà el tret de sortida al cicle anual de conferències titulat L’art i l’exili. El programa, que inclou un total d’onze xerrades, se celebrarà cada divendres a les 19:00 hores, i començarà amb la ponència del Dr. Joaquim Malé, qui parlarà sobre El concepte d’exili i èxode en els textos bíblics.
El cicle, que es prolongarà fins al desembre, es divideix en tres blocs temàtics: un enfocament conceptual de l’exili, una perspectiva històrica de l’art i un abordatge espiritual del tema. Entre els noms destacats que hi participaran hi ha el de Benedicte Savoy, especialista en patrimoni cultural que intervindrà al setembre, i Arturo Colorado, catedràtic emèrit de la Universitat Complutense, que parlarà al maig sobre el trasllat i la protecció del patrimoni del Museu del Prado durant la Guerra Civil.
La coordinadora de La Bombonera, Maria de Lluc Serra, ha explicat que el cicle pretén "crear un espai de reflexió i aprenentatge sobre la relació entre l’art i l’exili, un tema de gran rellevància històrica i cultural". Per la seva banda, el regidor de Cultura, Miquel Cuenca, ha destacat que aquesta iniciativa "representa un pas més en l’enriquiment del teixit cultural i associatiu de Banyoles".
Les conferències són gratuïtes i obertes a tota la ciutadania. Per a més informació sobre el cicle, es pot consultar la web cultura.banyoles.cat.