![]() |

L’agent destinada a Barcelona s’ha proclamat campiona de la Copa del Món KWF 2026 en la categoria absoluta sènior femenina de més de 65 quilos després d’anys de disciplina, sacrifici i entrenaments intensius
Begonia Pacheco, una agent de la Policia Nacional de 28 anys destinada des del 2024 a la Prefectura Superior de Policia de Catalunya, ha assolit el repte més important de la seva trajectòria esportiva: proclamar-se campiona de la Copa del Món KWF 2026 de karate kyokushin en la categoria absoluta sènior femenina de més de 65 quilos.
La competició es va celebrar del 4 al 6 de juny al pavelló de Mendizorrotza de Vitòria-Gasteiz i va reunir més de 450 competidors procedents de diferents països. Pacheco va haver de superar rivals de primer nivell, entre les quals hi havia la campiona mundial de la federació IFK, per pujar al graó més alt del podi.
Els resultats publicats per la Federació Internacional de Karate IFK confirmen el primer lloc de l’esportista espanyola en la categoria femenina de més de 65 quilos. Una victòria que culmina molts anys de treball i converteix l’agent en una de les figures destacades del kyokushin estatal.
Madrilenya de naixement, però barcelonina d’adopció, Begonia Pacheco compagina la seva tasca policial amb una exigent preparació esportiva. La seva disciplina, el kyokushin, és una modalitat de karate de contacte ple caracteritzada per combats de gran intensitat física.
A diferència d’altres estils més tradicionals, en el kyokushin es permet el contacte directe al cos mitjançant cops de puny, puntades i cops de genoll. Els cops de puny directes a la cara o al cap estan prohibits, però sí que es permeten els impactes amb les cames.
Els combats es disputen a poca distància, habitualment sense proteccions i amb una intensitat màxima. L’objectiu és demostrar resistència, tècnica i capacitat de superació, amb la possibilitat d’aconseguir la victòria per fora de combat. Aquestes característiques converteixen el kyokushin en una de les modalitats més dures i exigents de les arts marcials.
La relació de Begonia Pacheco amb el kyokushin va començar el 2010, quan només tenia 13 anys. Aleshores acompanyava un amic a les classes de karate amb l’objectiu inicial d’aprendre a defensar-se.
Aquelles primeres sessions, però, van despertar una vocació que no va deixar de créixer. El karate va passar progressivament de ser una activitat formativa a convertir-se en una autèntica forma de vida.
L’any 2015 va fer el salt a la competició. D’aquella primera etapa recorda especialment el bon ambient del dojo, l’ajuda dels companys i els vincles creats durant els entrenaments, els viatges i els campionats.
La constància i l’ambició esportiva la van portar a avançar dins una disciplina en què la preparació mental és tan important com la capacitat física. Cada combat, cada derrota i cada victòria van servir per acostar-la al somni que finalment ha aconseguit.
La seva arribada a Barcelona no va ser casual. Després de fer les pràctiques policials a Madrid, va escollir la capital catalana com a destinació per continuar perfeccionant la tècnica i la seva formació esportiva.
A Barcelona es troba el Tineo Dojo, considerat un dels centres de referència a Espanya dins d’aquesta disciplina. Begonia Pacheco hi desenvolupa una preparació d’alt nivell que arriba a les 16 hores setmanals.
La seva rutina inclou exercicis específics de kyokushin, combats d’entrenament o sparring, sessions de crossfit adaptades al karate, curses i treballs complementaris abans i després de cada competició. La intensitat del calendari fa que només descansi un dia a la setmana.
Per poder compaginar aquesta exigència amb la feina policial, Pacheco comença les jornades molt aviat. Abans d’incorporar-se al servei aprofita les primeres hores del dia per córrer i, quan acaba la jornada laboral, es dirigeix directament al gimnàs per continuar entrenant.
Aquest ritme obliga a renunciar a moltes hores de descans i oci, però també reflecteix la determinació que l’ha conduït fins al títol mundial. Dins la Prefectura Superior de Policia de Catalunya, els seus companys la consideren un exemple de disciplina, perseverança i capacitat de sacrifici.
Abans d’assolir el seu gran èxit internacional, Begonia Pacheco ja s’havia proclamat set vegades campiona d’Espanya. Un palmarès que evidenciava el seu domini estatal, però que encara deixava pendent el gran objectiu de la seva carrera: conquerir un títol mundial.
La Copa del Món KWF de Vitòria-Gasteiz ha posat fi a aquesta espera. Begonia Pacheco ja no és únicament una de les millors competidores espanyoles de kyokushin, sinó la campiona mundial de la categoria absoluta sènior femenina de més de 65 quilos.
La victòria representa molt més que una medalla. És la recompensa a setze anys de dedicació, a les matinades dedicades a córrer, a les llargues sessions al dojo i a l’esforç diari per combinar dues vocacions tan exigents com la policial i l’esportiva.
Begonia Pacheco ha convertit finalment en realitat el somni que perseguia des d’aquelles primeres classes de karate als 13 anys: arribar al cim del món.