logo
Imprimir
31-08-2026 | 20:59hs
•ALT EMPORDà

Figueres Cultura presenta la seva temporada de tardor amb més d'un centenar de propostes d'arts escèniques, exposicions i literatura

Teatre, música, exposicions i literatura es donen la mà en una programació que portarà a la ciutat figures destacades com Àngels Gonyalons, Renaldo & Clara o Eva Baltasar entre setembre i desembre de 2026

La ciutat de Figueres ha presentat aquest dilluns a la tarda, a l'entorn de l'antiga muralla carlina situada a l'exterior de l'Auditori Convent dels Caputxins, la nova programació cultural per a l'últim quadrimestre de l'any. L'oferta de Figueres Cultura, que engloba les activitats de Figueres a Escena, el Museu de l'Empordà i la Biblioteca Fages de Climent, desplegarà entre els mesos de setembre i desembre de 2026 una àmplia i variada agenda que inclou arts escèniques, música en directe, exposicions, cursos, conferències i clubs de lectura.

L'acte de presentació ha comptat amb les intervencions de la regidora de Cultura, Mariona Seguranyes; el segon tinent d'alcalde i regidor d'Equipaments Escènics i Cultura Popular, Josep Maria Bernils; la directora dels equipaments escènics, Aina Baig; el director del Museu de l'Empordà, Eduard Bech; i la directora de la Biblioteca Fages de Climent, Nati Vilanova. A més, l'activitat ha tingut l'actuació de Guillem Mont de Palol, qui ha mostrat un tast de la seva peça de dansa en procés de creació Amb cura.

Arts escèniques i música de primer nivell a Figueres a Escena

Dins de la programació de Figueres a Escena, el Teatre Municipal El Jardí i la sala La Cate seran els escenaris principals de grans produccions teatrals i musicals. Destaca el musical El retrat de Dorian Gray, protagonitzat per Àngels Gonyalons; la comèdia Perfectes desconeguts, dirigida per David Selvas; l'adaptació teatral de Permagel, l'èxit literari d'Eva Baltasar interpretat per Maria Rodríguez Soto; i L'últim àtom, de Jordi Oriol, amb Joan Carreras al repartiment.

En l'àmbit musical, el público podrà gaudir dels concerts del grup de pop Renaldo & Clara, de la jazzista Alba Careta, d'Ernest Prana, de la Camerata del Penedès (amb una adaptació de Somni d'una nit d'estiu dramatitzada per Elisabet Casanovas) i de la tradicional cita amb l'òpera a càrrec de la Fundació Òpera a Catalunya, que portarà L'elisir d'amore de Donizetti.

Com a novetat destacada, la temporada inclou el cicle Masculinitat(s), una iniciativa transversal per reflexionar sobre els models de masculinitat a través de propostes teatrals com Qui va matar el meu pare (amb Dafnis Balduz) o la dansa de Manuel Liñán (Muerta de amor) i Àngel Duran (Clinch).

Les entrades i abonaments es podran adquirir a partir del 2 i 3 de setembre de manera online a www.figueresaescena.cat i presencialment a les taquilles del Teatre El Jardí.

Còmics, fotografies i centenaris al Museu de l'Empordà

El Museu de l'Empordà iniciarà la seva temporada expositiva el 3 d'octubre amb D'Empúries a Spiderman. Narratives gràfiques a la perifèria, una mostra que repassa la història del còmic a la comarca. Més endavant, a partir del 31 d'octubre, la Sala d'Exposicions l'Escorxador acollirà Francesc Guillamet. Catàleg infinit, dedicada al reconegut fotògraf figuerenc especialitzat en gastronomia i paisatge.

Així mateix, el museu s'afegirà a la commemoració del centenari del cineasta i activista figuerenc Pere Portabella amb un cicle de tres conferències, continuarà amb les sessions formatives gratuïtes d'Històries de l'Art i participarà en iniciatives en xarxa com Miró. Art i territori o el projecte del MACBA Un museu fora del museu.

Geopolítica i trobades literàries a la Biblioteca Fages de Climent

Per la seva banda, la Biblioteca Fages de Climent posarà en marxa 12 clubs de lectura temàtics i de narrativa, que aquest curs comptaran amb la presència d'autors convidats de la talla d'Eva Baltasar, Miquel Berga, Marta Marín-Dòmine o Joan Manuel Soldevilla.

A més, la biblioteca mantindrà la seva aposta per la divulgació amb un cicle de conferències sobre geopolítica a càrrec de Javier Albarracín Corredor, així com activitats familiars, tallers tecnològics, recitals en record a Vicenç Pagès Jordà i les commemoracions de l'Any Clementina Arderiu i Blai Bonet.




Link:
https://www.gironanoticies.com/noticia/303034_figuere-culturapre-entala-evatemporadadetardorambme-duncentenardepropo-te-dart-e-cenique-expo-icion-iliteratura-2.htm