logo
Imprimir
09-09-2026 | 21:30hs
•ALT EMPORDà

Vilafant esclata en festa per Sant Cebrià amb tres dies de música, tradició, cultura i esport

La Festa Major se celebrarà del 18 al 20 de setembre amb el Vilafant Fest, la 17a Baixada de Carretons, l’orquestra Maravella, gegants, sardanes, tornejos esportius i activitats per a tota la família

Vilafant celebrarà del divendres 18 al diumenge 20 de setembre la Festa Major de Sant Cebrià 2026. El municipi ha preparat tres jornades carregades de música, cultura popular, esport i activitats familiars, amb propostes distribuïdes entre el nucli antic, la plaça Major, el pavelló municipal, el parc de les Mèlies i altres espais de la població.

La festa començarà el divendres 18 de setembre, a les 18.30 h, amb la proclamació de l’elecció de la pubilla i l’hereu a l’Ajuntament de Vilafant. A la mateixa hora també tindrà lloc una concentració de capgrossos casolans.

A les 19.30 h començarà la cercavila de gegants i capgrossos, que sortirà de la plaça de l’Ajuntament i arribarà fins a l’aparcament de l’església, al nucli antic. El recorregut comptarà amb la participació de la Colla Gegantera i Grallera Els Rajolers i culminarà amb el pregó de la Festa Major.

La tronada donarà pas, a les 20.45 h, a la programació musical de la primera nit. A partir de les 21 h, l’aparcament de l’església acollirà el Vilafant Fest 2026, amb el concert d’Ernest Prana, les versions d’El Nen del Barri, DJ Alegre, amb música dels anys noranta i dos mil, i DJ ADCO, amb èxits des de la dècada del 2010 fins a l’actualitat. L’activitat estarà organitzada amb la col·laboració de la Revolució Jove Vilafant.

El dissabte 19 de setembre començarà amb una intensa agenda esportiva. De les 9 a les 21 h, el pavelló municipal acollirà una jornada de bàsquet amb el Club Bàsquet Vilafant. Entre les 9 i les 14 h també hi haurà jocs de taula familiars al Centre Cívic Les Mèlies, una activitat que es reprendrà a la tarda, de les 16 a les 20 h.

De les 10 a les 12.30 h, la pista del parc de les Mèlies acollirà un circuit viari de bicicletes. Paral·lelament, a partir de les 10.30 h, l’Àgora serà l’escenari d’una matinal esportiva amb marxa nòrdica, portes obertes de vòlei platja i una sessió de zumba.

A les 12 h es farà una visita teatralitzada a Palol Sabaldòria, amb una obra de l’Aüc i la participació d’alumnes del taller de teatre. A les 15 h començarà el setè Torneig Popular de Vòlei Platja a la pista municipal.

Un dels moments més esperats arribarà a les 16 h amb la 17a Baixada de Carretons, que tornarà a omplir d’emoció i velocitat el camí dels Oms. La programació familiar continuarà a les 18 h a l’Era de Can Gelada amb la tarda infantil «Danses esbojarrades», un berenar popular, pintacares i jocs de fusta.

La música prendrà el protagonisme a partir de les 20 h amb el concert de tarda de l’orquestra Maravella a la plaça Major. A les 21.30 h se celebrarà el sopar popular a l’aparcament de l’església, organitzat amb l’AFA Sol i Vent. Els tiquets es poden adquirir al Bar Era, Can Morera, Mascotes a Punt, la Farmàcia Gómez i el Forn de la Plaça. La jornada acabarà a les 23 h amb el ball de nit de l’orquestra Maravella a la plaça Major.

El diumenge 20 de setembre començarà a les 8 h amb les matinades i la cercavila de gralles pels carrers del nucli antic, a càrrec de la Colla Gegantera i Grallera Els Rajolers.

A les 9 h es disputarà el novè Torneig de Futbol Sala al pavelló municipal i a l’Àgora, amb el Club Futbol Sala Vilafant. A la mateixa hora començarà el torneig matinal de pàdbol. Les inscripcions es poden formalitzar mitjançant el WhatsApp 600 635 179.

A les 10 h, la pista de vòlei platja acollirà el setè Torneig de Vòlei Platja, mentre que a l’església de Sant Cebrià se celebrarà l’ofici solemne, musicat per Josep Quer.

La plaça Major serà l’escenari, a les 11 h, d’una audició de sardanes amb la Cobla Banyuls. A la mateixa hora, al Cau, s’organitzarà una activitat de ioga per a infants d’entre tres i sis anys, a càrrec de Llum de Ioga.

A les 12 h se celebrarà el vermut popular i la degustació de pomes de «relleno» a la plaça Major, elaborades per persones voluntàries. La programació de tarda començarà a les 16.30 h al camp de futbol dels Pins amb l’Xtrem Race d’inflables, una gimcana d’obstacles d’accés lliure.

La Festa Major continuarà a les 18 h amb el partit de Quarta Catalana entre el Vilafant FC i la UE Siurana, al Camp Municipal de Futbol. A la mateixa hora, la plaça Major acollirà el playback «Aires de Festa», a càrrec de l’Associació de Gent Gran Clau de Sol, que posarà el punt final a tres dies d’activitats per a totes les edats.




Link:
https://www.gironanoticies.com/noticia/303638_vilafante-clataenfe-taper-antcebriaambtre-die-demu-icatradicioculturaie-port-1.htm