| *

Notícies més llegides



Actualitat Girona


Girona

Autor: Redacció

Comencen les obres de la nova estació de la Girocleta a Santa Eugènia

Actualitat Girona  -  03/06/2020  -  14:29

L'ús de la Girocleta ha crescut un 10,35% en un any




Les obres de la nova estació de la Girocleta al barri de Santa Eugènia ja han començat. El nou punt comptarà amb 21 aparcaments, amb l'opció d'encabir-ne més en un futur, i està previst que es posi en marxa a finals d'aquest mes de juny. L'estació estarà situada, concretament, a la rotonda de Santa Eugènia, un barri que compta amb tres punts més d'estacionament.

Amb aquest nou aparcament, Girona passarà a tenir un total de 22 estacions repartides per tota la ciutat i 577 aparcaments individuals. Actualment hi ha 300 bicicletes i està previst incorporar-ne més després de l'estiu. La voluntat de l'Ajuntament és potenciar l'ús del transport sostenible, és per aquest motiu que a banda de l'estació de Santa Eugènia també està previst aquest any instal·lar-ne una altra entorn del barri de Pedret.

"Des de l'Ajuntament apostem pel transport sostenible, i avui celebrem el Dia Mundial de la Bicicleta tirant endavant una nova estació que donarà servei a una zona amb molt de moviment perquè és propera als Maristes i a altres equipaments públics i comercials, a part de ser un espai dens en habitatges. Per això creiem que serà una estació molt utilitzada, que ajudarà a fer créixer encara més l'ús de la Girocleta i disminuir el transport en vehicle privat", ha afirmat la regidora de Mobilitat i Via Pública de l'Ajuntament de Girona, Marta Sureda.

En paral·lel, l'ús de la Girocleta continua augmentant i cada vegada són més els ciutadans i ciutadanes que utilitzen aquest transport sostenible per moure's per la ciutat. Concretament, l'ús de la Girocleta va créixer un 10,35% el 2019, respecte a l'any anterior. En total es van fer 538.817 viatges, mentre que el 2018 en van ser 488.296. Pel que fa al nombre d'usuaris, es va tancar el 2019 amb 3.592 persones, un 8,06% més que el 2018 quan n'eren 3.324.

Les estacions més utilitzades el 2019 van ser la de la plaça de Catalunya i la de l'avinguda de Ramon Folch, les quals van acumular entre 40.000 i 45.000 viatges cada una. També van comptar amb una àmplia freqüència els punts situats a l'estació de RENFE i d'autobusos, a la plaça de Miquel de Palol, a la plaça del Marquès de Camps, a Fontajau i al carrer d'Emili Grahit.


Autor: Redacció


#girona


#girona





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

Trabaja más, cobra menos y paga la factura

En 2027 volverán a subir las cotizaciones para reforzar el sistema de pensiones. La receta vuelve a...


alt -

Narcís Oliveres

L’estafa de les pensions i el peatge d’un model migratori fallit

La nova pujada de les cotitzacions el 2027 desmunta la promesa que la immigració massiva salvaria l...