Blanes
Autor: Redacció
El Govern impulsa la millora de la mobilitat a la Selva amb més autobusos entre Blanes i Girona
La Selva - 01/05/2025 - 17:32
A partir del 5 de maig, la línia Blanes-Tordera-Maçanet-Girona augmenta un 50% les expedicions en dies feiners per respondre a l’increment de viatgers
El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha anunciat una important millora del servei d’autobús interurbà que connecta Blanes, Tordera, Maçanet de la Selva i Girona. A partir del dilluns 5 de maig, la línia incrementarà en un 50% les expedicions en dies feiners, passant de 13 a 21 trajectes per sentit. Aquesta ampliació respon a l’augment sostingut del nombre d’usuaris, que enguany podria arribar als 250.000 viatgers, el doble que el 2023.
La consellera Sílvia Paneque, acompanyada de l’alcalde de Blanes, Jordi Hernández, ha afirmat que “la mobilitat és un aspecte absolutament estratègic pel govern de Catalunya, i per això fem millores com les que avui anunciem a Blanes”.
Les noves freqüències se centraran especialment en les hores punta dels dies laborables, i també s’ampliarà l’horari: l’últim autobús sortirà de Blanes a les 20.30 h i de Girona a les 21.40 h. A més, els dies lectius a la UdG, es programarà una expedició addicional a les 6.20 h des de Blanes per afavorir la mobilitat de la comunitat universitària.
Els caps de setmana i festius també veuran una millora amb una expedició més per sentit a última hora de la tarda, deixant un total de 7 serveis per sentit i dia. El servei disposa de l’abonament T10/120, que representa un estalvi del 52% respecte del bitllet senzill.
Paneque ha explicat que el govern vol adaptar el sistema a l’augment demogràfic previst a Catalunya: “El país està pensat per a 6 milions de persones i ja en som més de 8. Caminem cap als 10 milions”. Ha destacat també la necessitat de descarbonitzar la mobilitat i d’oferir una cobertura eficient a totes les corones metropolitanes i territoris de l’interior.
Compromís amb el medi marí
La consellera ha aprofitat la visita a Blanes per pujar a bord del veler Blue Panda de WWF Espanya, en el marc del projecte Life Ecorest, que recorre la Costa Brava amb l’objectiu de recuperar 30.000 hectàrees d’hàbitats marins profunds. El projecte compta amb la participació de diverses entitats científiques i ambientals i treballa en la restauració d’ecosistemes vulnerables, com coralls i gorgònies atrapats accidentalment per la pesca d’arrossegament.
Durant la visita, Paneque ha coincidit amb el comissari europeu de Pesca i Oceans, Costas Kadis, que també ha volgut conèixer aquesta iniciativa pionera. El vaixell visitarà properament els ports de Roses i Port de la Selva per continuar la divulgació del projecte.
Autor: Redacció











Radio en directo


