| *

Notícies més llegides




La Selva


Santa Coloma de Farners

Autor: Redacció

Montsoriu i Pozzallo segellen un agermanament històric per reivindicar el llegat medieval dels Cabrera a Catalunya i Sicília

La Selva  -  11/12/2025  -  14:47

El Castell de Montsoriu i la Torre Cabrera uniran esforços per impulsar recerca, intercanvi cultural i promoció turística conjunta




El llegat dels Vescomtes de Girona-Cabrera, una de les nissagues més influents de la Mediterrània medieval, tornarà a unir Catalunya i Sicília aquest dissabte, 13 de desembre, amb la signatura d’un conveni d’agermanament entre el Castell de Montsoriu i la Torre Cabrera de Pozzallo. L’acord serà subscrit per l’Ajuntament de Pozzallo, el Patronat del Castell de Montsoriu, la Società Ragusana di Storia Patria i l’Associació d’Amics del Castell de Montsoriu, després de mesos de treball i intercanvis institucionals.

Per part catalana, el conveni serà formalitzat pel president del Patronat del Castell de Montsoriu, Albert Sanz, i pel president de l’Associació d’Amics del Castell de Montsoriu, Joan Carles Codolà. L’acord vol reforçar els vincles històrics entre Montsoriu i Pozzallo, recordant que els Cabrera, senyors del vescomtat de Girona, van ser també Comtes de Mòdica entre els segles XIV i XVI, deixant una empremta profunda a Sicília.

Les quatre entitats signants comparteixen la voluntat d’impulsar recerca històrica comparada, desenvolupar projectes culturals transnacionals i fomentar la preservació i difusió del patrimoni medieval que uneix els dos territoris. El text acordat preveu la creació d’activitats conjuntes, intercanvis científics, jornades de divulgació i accions destinades a promocionar conjuntament els dos monuments com a referents del patrimoni Cabrera a la Mediterrània.

La visita institucional també servirà per presentar el projecte del Vescomtat de Cabrera, impulsat pel Consell Comarcal de la Selva, que posa en relleu l’estreta relació històrica entre els territoris catalans dels Cabrera i el comtat sicilià de Mòdica. L’objectiu és dissenyar un projecte comú que permeti explicar i recuperar de manera coordinada aquest llegat compartit.

Amb l’agermanament, Montsoriu i Pozzallo fan un pas decisiu cap a la cooperació cultural internacional, la creació de noves sinergies i la consolidació d’un eix de recerca històrica entre Catalunya i Sicília. Una oportunitat per projectar el patrimoni Cabrera al món i reforçar la memòria d’una connexió mediterrània que, segles després, continua viva i amb voluntat de futur.


Autor: Redacció


#laselva


#laselva





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Policia Local de Lloret / © Gironanoticies.com

Seccions sindicals de Lloret de Mar SIP-FEPOL / CSIF

No tot està permès

SIP-FEPOL i CSIF exigeixen al regidor Alejandro una rectificació pública després que relacionés ...


alt - Acollim Ara

Xavier Rius

Catalunya, terra d’acollida

La crisi de Ceuta torna a despullar les contradiccions d’un progressisme que va omplir els carrers...