| *

Notícies més llegides



Pla de l'Estany


Banyoles

Autor: Redacció

Els Museus de Banyoles freguen les 23.500 visites escolars durant el curs 2025-2026

Pla de l'Estany  -  22/07/2026  -  10:25

Les activitats vinculades al parc neolític de la Draga i al Monestir de Sant Esteve concentren la major part de la demanda, mentre els serveis educatius preparen noves propostes al Museu Arqueològic i al Centre d’Art


Museu Darer

Museu Darer



Els Museus de Banyoles han tancat el curs escolar 2025-2026 amb 23.488 visites d’infants i joves, una xifra especialment destacada tenint en compte que encara no s’han ofert activitats escolars al renovat Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles ni al nou Centre d’Art de Banyoles - Col·lecció Gimferrer.

Aquests dos equipaments van obrir les portes el desembre de 2025 i el març de 2026, respectivament, però la seva oferta educativa encara no estava disponible durant el curs que acaba de finalitzar.

Els centres educatius han pogut participar en les activitats programades al Museu Darder, el poblat neolític de la Draga i el Monestir de Sant Esteve. El regidor de Cultura, Patrimoni Cultural i Festes, Miquel Cuenca, ha destacat que “la vessant educativa és un dels pilars dels Museus de Banyoles, i per això aquestes dades són un indicador fonamental per constatar que anem per bon camí”.

La majoria de les visites, concretament 22.977, corresponen a les activitats gestionades des del Museu Arqueològic i relacionades principalment amb el parc neolític de la Draga i el Monestir de Sant Esteve.

La proposta amb més demanda ha estat Avui fem de neolítics, que ha registrat 11.484 participants. La segueixen Eines i foc al poblat neolític, amb 5.691 visites, i Artesans de l’argila, amb 2.193.

Per la seva banda, el Museu Darder de Banyoles ha rebut 511 visites escolars. L’equipament conserva col·leccions d’història natural i disposa d’un espai dedicat a explicar el fenomen hidrogeològic de la conca lacustre de l’Estany de Banyoles.

Amb el Museu Arqueològic i el Centre d’Art ja en funcionament, els serveis educatius municipals han començat a planificar nous continguts i activitats perquè els centres educatius els puguin incorporar als seus calendaris de sortides dels pròxims cursos.


Autor: Redacció


#banyoles


#banyoles





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Lloret de Mar

Miguel Moreno, expresidente PP Lloret de Mar

Lloret recupera terreno, pero el nivel turístico de 2019 sigue fuera de su alcance

La recuperación de Lloret sigue atascada: más pernoctaciones que en 2025, pero incapaz de volver a...


alt - David Sánchez Pérez-Castejón

Carles Enric

Condenado el hermano de Sánchez: once condenados y un presidente que nunca sabe nada

La Audiencia de Badajoz considera probado un plan delictivo urdido desde las altas instancias de la ...