| *

Notícies més llegides



Política


Salt

Autor: Redacció

Sempre Salt–UCIN exigeix investigar les incidències del carril bici i aclarir qui pagarà els sobrecostos

Política  -  05/10/2026  -  19:54

La formació reclama responsabilitats i una data de reobertura del passeig Marquès de Camps per les incidències d’unes obres adjudicades a Artífex Infraestructuras, SLU, per 729.605,80 euros, IVA inclòs




Sempre Salt–UCIN reclama que l’Ajuntament obri una investigació sobre les incidències de les obres del carril bici del passeig Marquès de Camps i determini les responsabilitats tècniques, contractuals, administratives i polítiques que corresponguin. La formació denuncia treballs refets, perjudicis per als veïns i els comerços i manca d’explicacions sobre el cost final i el calendari de l’actuació.

La petició, recollida en una instància que la formació assegura haver registrat el 22 de setembre, posa el focus en què ha fallat durant l’execució, quant costarà corregir-ho i qui haurà d’assumir aquesta despesa. Sempre Salt–UCIN també exigeix que s’aclareixi si les modificacions o els retards poden afectar el finançament de les obres.

Segons la informació que el partit recull del ple del 21 de setembre, el tinent d’alcalde responsable va reconèixer que el carrer s’estrenyia a mesura que avançaven els treballs i va situar en 30.000 euros el sobrecost de les actuacions de tapar i destapar. La formació també li atribueix haver expressat incertesa sobre el manteniment d’una subvenció de 500.000 euros.

La documentació municipal estableix que el finançament depenia d’un préstec de l’exercici 2026 i d’una subvenció de la Fundación de los Ferrocarriles Españoles. Els acords consultats, però, no concreten l’import d’aquesta ajuda ni acrediten que s’hagi perdut. Sempre Salt–UCIN demana que es publiquin les condicions i els terminis de la subvenció i que s’expliqui si hi ha risc d’afectació al cobrament o de reintegrament.

Les obres formen part de la primera fase de l’ampliació de la xarxa ciclista de Salt, que inclou el passeig Marquès de Camps, el carrer Francesc Macià i el carrer Doctor Castany, així com aparcaments segurs per a bicicletes. El pressupost base de licitació era de 900.165,88 euros, IVA inclòs.

L’acord de la Junta de Govern Local del 27 d’abril de 2026 fixa l’adjudicació a Artífex Infraestructuras, SLU, per 729.605,80 euros, IVA inclòs, amb un termini d’execució de cinc mesos. L’empresa va obtenir la puntuació més alta entre les nou ofertes presentades i va oferir una ampliació de la garantia de 36 mesos.

El projecte, redactat per ABM Serveis d’Enginyeria i Consulting, havia estat aprovat definitivament el 6 de febrer. L’informe tècnic municipal assenyala que, abans d’aquesta aprovació, es va modificar i dividir en dues fases per ajustar-lo al pressupost, minimitzar l’impacte de les obres i reduir l’afectació sobre l’aparcament. També fa constar que s’havia emès un informe de supervisió.

Precisament, Sempre Salt–UCIN reclama conèixer aquestes comprovacions prèvies. Demana que es publiquin l’informe de supervisió, les verificacions de les amplades i les seccions del carrer, l’acta de replanteig i les instruccions de la direcció facultativa.

«Si el projecte havia estat supervisat, el Govern ha d’explicar per què els problemes d’espai s’han detectat durant l’execució i quines verificacions es van fer abans d’iniciar les obres», manifesta la formació.

La situació dels comerços és un altre dels punts centrals de la reclamació. En la nota del 2 d’octubre, el partit denuncia que el passeig continuava tancat sense una data clara de finalització per als veïns i els establiments. També recorda que la Federació Unió d’Empresaris i Comerciants de Salt ja havia traslladat les seves queixes a l’Ajuntament.

La formació exigeix que el consistori documenti els perjudicis, informi els negocis afectats i habiliti una via de reclamació, amb una valoració tècnica i jurídica de les compensacions que puguin correspondre.

«Els comerciants no poden continuar suportant una obra sense data de finalització ni una solució definitiva explicada públicament», sosté Sempre Salt–UCIN, que també demana aclarir si els trams novament tapats i aplanats responen a una actuació provisional o a la solució definitiva.

El partit reclama una investigació tècnica amb garanties d’independència i informes jurídics i econòmics sobre els treballs refets. «Salt necessita una xarxa ciclista segura, ben planificada i útil. Els veïns tenen dret a saber què ha fallat, quant costarà corregir-ho i qui ha de respondre pels errors que s’acreditin», conclou.


Autor: Redacció


#salt


#salt





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Pedro Sánchez

Carles Enric

Lo imposible de Pedro Sánchez

Ocho años de poder, polémicas y responsabilidades desplazadas han convertido lo inverosímil en ru...


alt - Sílvia Orriols / © Gironanoticies.com

Xavier Rius

Per què puja Aliança

El desgast dels partits tradicionals, el debat sobre la immigració i un cordó sanitari contraprodu...