| *

Notícies més llegides



Actualitat Girona


Girona

Autor: Redacción

L'exposició 'Dona la volta a les llegendes' portarà la coeducació i la prevenció de les violències masclistes als centres escolars de Girona

Actualitat Girona  -  17/12/2019  -  20:48

L'Escola Taialà és el primer equipament educatiu on s'ha instal·lat la mostra i s'ha començat a treballar amb tallers relacionats amb la igualtat de gènere


Expo Canvia llegenda

Expo Canvia llegenda



L'Ajuntament de Girona vol impulsar la coeducació i la formació en prevenció de les violències masclistes als centres educatius de la ciutat a través de l'exposició itinerant "Dona la volta a les llegendes". La mostra s'oferirà a totes les escoles de la ciutat per tal de poder treballar els valors de la igualtat de gènere amb l'alumnat a les aules.

La primera escola que acull l'exposició i els tallers que l'acompanyen és l'Escola Taialà, on s'ha presentat aquest matí la iniciativa escolar. La regidora de Drets Socials de l'Ajuntament, Núria Pi, ha explicat que "al consistori ens preocupa la normalització de les desigualtats de gènere i apostem per treballar-ho des de la primera infància perquè els nens i nenes agafin consciència d'aquesta problemàtica des de petits". Pi també ha obert la porta a totes les escoles, tant de Girona com de fora de la ciutat, perquè puguin oferir l'activitat al seu alumnat.

"Dona la volta a les llegendes" es va inaugurar el passat 25 de novembre a la seu de la Generalitat de Catalunya a Girona en el marc del Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència envers les Dones. La mostra es va poder veure des d'aquell dia fins al 8 de desembre al Centre Cultural La Mercè.

Cada centre educatiu podrà sol·licitar l'exposició a través dels recursos educatius de la Caseta relacionats amb la igualtat de gènere. Durant una setmana, en els centres que acullin la mostra, es duran a terme tallers de coeducació a l'alumnat, al professorat i a les famílies al voltant de l'educació en i per a la igualtat.

La voluntat d'aquesta exposició és convidar l'alumnat i les persones que la visitin a desmuntar els estereotips de gènere a través de diferents personatges de les llegendes de Girona, com la bruixa de la Catedral, en Gerió, la majordoma de Sant Narcís, el Cul de la Lleona, el Tarlà o Carlemany, i fer reflexionar els infants sobre qüestions com la societat patriarcal; la presumpció de certes actituds per raons de gènere, o la invisibilització de les dones al llarg de la història.


Autor: Redacción


#girona


#girona





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Escola pública d'Educació Infantil i Primària de Llançà Pompeu Fabra / © Gironanoticies.com

Alícia Pérez

Molt aparador i poc manteniment: l’escola de Llançà retrata l’abandonament municipal

Parets, finestres i espais deteriorats qüestionen les prioritats d’un Ajuntament que presumeix d...


alt - Sílvia Orriols / © Gironanoticies.com

Xavier Rius

L’estiu d’Aliança

Junts, ERC i els grans mitjans disparen contra Sílvia Orriols mentre Aliança Catalana creix, ocupa...