| *

Notícies més llegides



Besalú, Vila Comtal


Besalú

Autor: Redacció

Presenten dissabte 16 d'octubre a Besalú la monografia 'La vil·la romana de Can Ring o dels Pompeu Saturió'

Besalú, Vila Comtal  -  06/10/2021  -  19:38

Serà a la Sala Gòtica a les sis de la tarda




Besalú acull el dissabte 16 d'octubre la presentació de la monografia "La vil·la romana de Can Ring o dels Pompeu Saturió (Besalú) Les dades anteriors a l'excavació programada". Forma part de la col·lecció Publicacions del Laboratori d'Arqueologia, Història Antiga i Prehistòria de la Universitat de Girona/Estudis Arqueològics i ha anat a càrrec de Joan Frigola, Pere Castanyer, Joaquim Tremoleda i Antonio Mostalac.

La presentació anirà a càrrec de l'alcalde Lluís Guinó, el professor de la UdG Josep Burch i els autors Joan Frigola, Pere Castanyer i Joaquim Tremoleda. Serà a la Sala Gòtica de Besalú, a les 6 de la tarda, en un acte obert a tothom amb aforament limitat.

La publicació es centra en la vil·la de Can Ring, d'on l'any 1958 es van collir les primeres restes de ceràmica romana. Com que no hi havia cap topònim per designar la zona de forma específica, es va batejar el jaciment amb el nom de la finca o les finques rurals més properes. En aquest cas van ser dues, la masia de Can Ring i la finca de Can Llandrich o Llandric, dos noms que són utilitzats posteriorment per la bibliografia, sovint conjuntament, per referir-se al jaciment, tot i que s'ha anat imposant el de Can Ring.


Autor: Redacció


#besalu


#besalu





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

El Gobierno amplía los permisos y las pymes asumen la factura

La Seguridad Social abona la prestación, pero las empresas mantienen las cotizaciones y afrontan lo...


alt - Cámaras acaban mirando al bosque en LLoret

Miguel Moreno – presidente de la ECU de Lloret Blau

500.000 euros para vigilar Lloret… y las cámaras acaban mirando al bosque

La “ciberpolicía” es absolutamente necesaria porque implementa el limitado número de agentes d...