L’Ajuntament ha tirat endavant el tràmit per iniciar el període d’exposició pública del projecte de remodelació del carrer de Sant Gervasi de Cassoles, per esdevenir un nou eix cívic i ciutadà per al barri de Sant Gervasi.
El projecte restarà en exposició pública fins al 18 de setembre, tenint en compte que el mes d’agost no comptabilitza a efectes dels tràmits.
Les obres es preveuen iniciar a l’octubre, aprofitant la darrera fase de les obres de la Biblioteca Sant Gervasi - Joan Maragall. El districte reurbanitzarà el tram del carrer Sant Gervasi de Cassoles entre Bisbe Sivilla i Reus, davant de la biblioteca i el centre cívic Vil·la Florida per fer-lo un espai pacificat i amb prioritat per als vianants. Es pretén crear un espai públic amb un únic nivell, a mode de plaça davant de la biblioteca i amb accés als jardins i el centre cívic, de manera que prengui protagonisme davant de l’accés actual del carrer Muntaner.
Per generar aquest nou espai d’estada amb la nova plaça i nou accés des del carrer Sant Gervasi de Cassoles es reconfigurarà el trànsit de vehicles en aquest zona. D’aquesta manera es converteix el tram del carrer Sant Gervasi de Cassoles en una plataforma única on es segrega el pas de vehicles i es dóna protagonisme a l’espai pacificat per a ús i estada de vianants.
Aquesta actuació aprofundeix en la configuració de superilla dels carrers Muntaner – Mitre – Balmes – passeig de Sant Gervasi, portant el pes principal dels fluxes de circulació de pas, i deixant el carrer de Sant Gervasi de Cassoles com a via per a ús intern d’accés de veïns. El projecte compta amb un pressupost de 500.000 euros.
Recuperar l’antic esperit de la vila de Sant Gervasi
Aquest projecte, a més de potenciar el carrer de Sant Gervasi de Cassoles com a eix cívic del barri recuperant l’esperit de l’antiga vila de Sant Gervasi de Cassoles, pretén posar en valor el nou equipament de la Biblioteca Sant Gervasi–Joan Maragall, i relligar l’accés a la zona en transport públic – amb la plaça Joaquim Folguera com a nucli amb la parada de la L7 de FGC - amb diversos equipaments com el mercat del barri, el centre de serveis socials d’Arimon, la biblioteca i el centre cívic, la parròquia i la plaça Bonanova com a plaça principal, històrica i centre d’activitats.











Radio en directo


