| *

Notícies més llegides




Pla de l'Estany


Banyoles

Autor: Redacció

Banyoles commemora el Dia Mundial de la Salut Mental amb xerrades i una exposició

Pla de l'Estany  -  01/10/2025  -  16:06

L’Ajuntament, el Consell Comarcal i la Taula de Salut Mental del Pla de l’Estany impulsen diverses activitats durant el mes d’octubre per donar visibilitat i suport a les persones afectades


Presentació Salut Mental / Aj.Banyoles

Presentació Salut Mental / Aj.Banyoles



El pròxim 10 d’octubre es commemora el Dia Mundial de la Salut Mental i Banyoles s’hi ha volgut sumar amb un seguit de propostes que tindran lloc al llarg d’aquest mes. L’Ajuntament, el Consell Comarcal del Pla de l’Estany i les entitats que formen part de la Taula de Salut Mental han organitzat dues xerrades i una exposició amb l’objectiu de conscienciar, trencar estigmes i donar suport a les persones i famílies que conviuen amb malalties vinculades a la salut mental.

El primer acte tindrà lloc aquest divendres 3 d’octubre amb la conferència “Com funciona el cervell de l’adolescent”, a càrrec de David Bueno, doctor en biologia i especialista en neuroeducació. La xerrada es farà a les 19 h a l’Auditori de l’Ateneu de Banyoles i requereix inscripció prèvia.

A més, es presentarà el nou logotip de la Taula de Salut Mental del Pla de l’Estany, dissenyat per una de les seves usuàries. La presidenta de l’Associació Família Salut Mental de Girona, Dora Santamaria, ha subratllat que la Taula és un espai de trobada entre entitats per impulsar projectes i campanyes de sensibilització.

Entre les altres activitats programades hi ha l’exposició “Imatges del dol: reflexions sobre la pèrdua per suïcidi”, creada per l’artista Carlos Acedo i impulsada pel Centre Tramuntana. La mostra es podrà visitar al Casal Cívic i Comunitari del 15 d’octubre al 3 de novembre i proposa una mirada sobre el recorregut emocional del dol després d’un suïcidi.

La programació es completarà amb la xerrada “Com viure el dol per suïcidi”, a càrrec de Mònica Cunill, que es farà el dijous 16 d’octubre a les 19 h al Museu Darder.

La regidora de Serveis Socials, Ester Busquets, ha destacat que “aquestes activitats serviran per donar visibilitat a unes malalties que encara costen de manifestar però que són molt presents a la nostra societat”. En la mateixa línia, Àlex Esteba, president de l’àrea de Serveis a les Persones del Consell Comarcal, ha remarcat que les administracions tenen el deure de treballar conjuntament amb les entitats per donar suport i fer costat a les famílies afectades.


Autor: Redacció


#banyoles


#banyoles





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Policia Local de Lloret / © Gironanoticies.com

Seccions sindicals de Lloret de Mar SIP-FEPOL / CSIF

No tot està permès

SIP-FEPOL i CSIF exigeixen al regidor Alejandro una rectificació pública després que relacionés ...


alt - Acollim Ara

Xavier Rius

Catalunya, terra d’acollida

La crisi de Ceuta torna a despullar les contradiccions d’un progressisme que va omplir els carrers...