| *

Notícies més llegides




Pla de l'Estany


Banyoles

Autor: Redacció

Banyoles serà la nova seu de la secretaria de la Xarxa de Ciutats Educadores de les comarques gironines

Pla de l'Estany  -  07/11/2025  -  14:17

La capital del Pla de l’Estany agafa el relleu de Girona i liderarà durant el 2026 les accions i trobades de la xarxa territorial de municipis compromesos amb l’educació


Aj.Banyoles

Aj.Banyoles



Banyoles serà durant el 2026 la seu de la secretaria de la Xarxa de Ciutats Educadores de les comarques gironines (XCECG), prenent el relleu de Girona, que ha exercit aquesta funció al llarg de l’any 2025. El traspàs es va fer públic durant la 8a Jornada anual de la Xarxa, celebrada aquest dijous 6 de novembre.

La Xarxa de Ciutats Educadores es va constituir a finals del 2016 per impulsar el treball col·laboratiu entre municipis i donar a conèixer el moviment de les ciutats educadores, amb la finalitat de compartir experiències, promoure la participació ciutadana i difondre els principis de la Carta de les Ciutats Educadores.

La regidora d’Educació de Banyoles, Nani Comalat, ha expressat la seva satisfacció per aquest nou repte: “Agafem el relleu amb molta il·lusió, perquè treballar en xarxa amb altres ciutats ens aporta riquesa i benefici en l’àmbit educatiu”. Comalat ha destacat que ser seu de la secretaria “ens permetrà organitzar diferents trobades durant el 2026 i assolir els objectius compartits de les ciutats educadores”.

La jornada d’aquest any va centrar-se en la cultura de l’avaluació com a eina per millorar les polítiques públiques i l’impacte social de les accions municipals. L’acte va incloure una conferència a càrrec del catedràtic de Ciència Política de la Universitat de Girona, Joaquim Brugué, i diversos tallers pràctics que van servir per reflexionar sobre la gestió municipal i l’aprenentatge col·lectiu.

Actualment, la Xarxa de Ciutats Educadores de les comarques gironines està formada per una vintena de municipis, entre els quals Banyoles, Figueres, Girona, Olot, Palamós, Ripoll, Salt, Lloret de Mar o Santa Coloma de Farners, tots compromesos a fer de l’educació un eix vertebrador del desenvolupament local i la cohesió social.


Autor: Redacció


#banyoles


#banyoles





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Policia Local de Lloret / © Gironanoticies.com

Seccions sindicals de Lloret de Mar SIP-FEPOL / CSIF

No tot està permès

SIP-FEPOL i CSIF exigeixen al regidor Alejandro una rectificació pública després que relacionés ...


alt - Acollim Ara

Xavier Rius

Catalunya, terra d’acollida

La crisi de Ceuta torna a despullar les contradiccions d’un progressisme que va omplir els carrers...