| *

Notícies més llegides




Actualitat Girona


Girona

Autor: Redacció

Detinguts a Girona per causar danys a 14 vehicles del Consorci de Transport Sanitari

Actualitat Girona  -  23/02/2026  -  15:24

Els Mossos arresten un home i una dona i investiguen cinc persones més per uns fets que han provocat un perjudici superior als 400.000 euros


Actes vandàlics

Actes vandàlics



Els Mossos d’Esquadra de la comissaria de Girona van detenir el passat 18 de febrer un home de 27 anys i una dona de 34 com a presumptes autors d’un delicte de danys després que es vandalitzessin 14 vehicles del Consorci de Transport Sanitari de la Regió de Girona. A més, també s’han denunciat penalment cinc persones més per la seva presumpta participació en els fets.

La investigació es va iniciar arran dels incidents ocorreguts la nit del 9 de febrer, cap a les 23 hores, quan diverses persones van accedir a la nau que funciona com a base del consorci i van causar importants desperfectes al parc mòbil. En concret, tretze ambulàncies i un vehicle d’intervenció ràpida van aparèixer amb els parabrises trencats, les rodes punxades, retrovisors danyats i pintades a la carrosseria.

Com a conseqüència dels actes vandàlics, l’activitat va quedar completament paralitzada, ja que tots els vehicles de la base van resultar afectats i no podien circular. Aquesta situació va generar un impacte econòmic molt rellevant, amb pèrdues derivades tant dels danys materials com dels serveis no prestats.

El perjudici total estimat supera els 400.000 euros. D’aquesta quantitat, 19.420 euros corresponen als danys directes als vehicles i 850 euros a desperfectes a les instal·lacions. La resta s’atribueix a les pèrdues econòmiques derivades de la interrupció del servei, incloent-hi el cost de tenir treballadors aturats, la pèrdua de dos contractes amb entitats i els serveis contractats que no es van poder efectuar.

Només en els dos dies posteriors als fets no es van poder realitzar 209 serveis planificats, i una vintena de treballadors no van poder continuar amb la seva activitat laboral habitual.

La investigació policial va permetre identificar un total de set persones amb diferent grau de participació. Finalment, es va procedir a la detenció de dues d’elles i a la denúncia penal de cinc més com a presumptes autores d’un delicte de danys.

Els detinguts, que no tenen antecedents, van quedar en llibertat després de declarar a dependències policials i hauran de comparèixer davant del jutjat quan siguin requerits.


Autor: Redacció


#girona


#girona





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Policia Local de Lloret / © Gironanoticies.com

Seccions sindicals de Lloret de Mar SIP-FEPOL / CSIF

No tot està permès

SIP-FEPOL i CSIF exigeixen al regidor Alejandro una rectificació pública després que relacionés ...


alt - Acollim Ara

Xavier Rius

Catalunya, terra d’acollida

La crisi de Ceuta torna a despullar les contradiccions d’un progressisme que va omplir els carrers...