| *

Notícies més llegides



Alt Empordà


Llançà

Autor: Redacció

Un camió escampa oli pel centre de Llançà i deixa els carrers bruts i perillosament relliscosos

Alt Empordà  -  21/08/2026  -  19:22

El vehicle ha recorregut nombrosos vials mentre perdia oli i la pols abocada posteriorment per cobrir-lo ha deixat el paviment empastifat; el nou desastre torna a assenyalar la falta de control de l’Ajuntament


Els carrers de Llançà aquesta tarda de divendres / GN

Els carrers de Llançà aquesta tarda de divendres / GN



Un camió que circulava perdent oli ha embrutat aquest divendres 21 d’agost a la tarda nombrosos carrers del nucli de Llançà. El vehicle ha anat deixant un rastre continu sobre el paviment fins a estendre les taques per una part considerable del centre del municipi.

Posteriorment, s’ha abocat una gran quantitat de material en pols sobre l’oli amb l’objectiu de cobrir-lo o absorbir-lo. L’actuació, però, ha deixat els carrers completament empastifats i, segons la informació recollida per Girona Notícies, el paviment continua relliscant en diferents punts.

Les fotografies captades cap a les 18.10 hores mostren calçades i zones per als vianants cobertes per una capa blanquinosa. També s’hi poden observar les marques de les rodes i el rastre que ha deixat el camió mentre circulava perdent oli.

La combinació de l’oli i la pols ha convertit diversos trams en una superfície bruta i potencialment perillosa. El risc afecta especialment les persones que es desplacen a peu, en bicicleta, motocicleta o patinet, que poden perdre l’equilibri en trepitjar o circular per les zones afectades.

Tot el nucli fet un desastre

La incidència no s’ha limitat a una única taca ni a un carrer concret. El camió hauria recorregut diferents vials mentre perdia oli, fet que ha obligat a escampar pols per nombrosos punts del centre. El resultat és un rastre visible que travessa bona part del nucli urbà.

La situació es produeix, a més, en plena Festa d’Estiu de Llançà, que se celebra entre el 21 i el 23 d’agost i comporta un increment considerable de persones als carrers i espais públics.

El govern municipal de Junts i PSC, encapçalat per l’alcaldessa Núria Escarpanter, haurà d’aclarir com s’ha gestionat la incidència, per què el camió ha continuat circulant mentre perdia oli i quines actuacions s’han desplegat per netejar completament el paviment i eliminar el risc de relliscades.

No n’hi ha prou amb tapar les taques amb pols. Cal retirar correctament l’oli, netejar els carrers, senyalitzar les zones afectades i garantir que el paviment torni a oferir unes condicions mínimes de seguretat.

Mesos de denúncies pel mal estat dels carrers

Aquest nou episodi se suma a les reiterades denúncies sobre el deteriorament de l’espai públic de Llançà. El passat 19 d’agost, Girona Notícies va mostrar voreres pràcticament intransitables entre els carrers de la Bateria i Josep Maria de Sagarra, amb paviment deteriorat, esquerdes, vegetació crescuda, excrements i brutícia acumulada.

El mes de juliol, quatre membres d’una mateixa família van explicar que havien patit caigudes a conseqüència del mal estat dels carrers i les voreres. Les queixes també afectaven l’avinguda del Mestral, el carrer de Pep Ventura i altres punts del municipi.

Pocs dies abans, un home en bicicleta va acabar a l’hospital després de patir una forta caiguda a la zona de la Gola, en un tram amb el paviment deteriorat i presència de graveta solta.

A aquestes deficiències s’hi afegeixen els problemes de neteja i recollida de residus. Alternativa per Llançà ja va qüestionar aquest mes d’agost qui controla el compliment del contracte municipal, després de documentar papereres desbordades i altres mancances al Passeig Marítim.

Ara, un camió perdent oli i una actuació posterior que ha deixat els carrers coberts de pols tornen a oferir una imatge de descontrol. Aquesta vegada, però, el problema no és únicament de brutícia: el paviment relliscós pot representar un risc directe per a la seguretat de la ciutadania.

La perillositat del paviment ja ha tingut conseqüències aquesta mateixa tarda. Segons la informació recollida per Girona Notícies, diverses persones han relliscat, han caigut i s’han fet mal als carrers afectats. En una de les imatges a les quals ha tingut accés aquest mitjà es pot observar el fort cop visible a la cama d’una de les persones afectades. Les caigudes confirmen que no es tracta únicament d’un problema de brutícia o d’imatge, sinó d’un risc real i immediat per a la seguretat de la ciutadania.

 


Autor: Redacció


#altemporda


#altemporda





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - La Mareta

Carles Enric

La playa de Pedro Sánchez

La seguridad presidencial puede justificar restricciones puntuales, pero no convertir durante veinti...


alt -  Mohamed VI de Marruecos

Xavier Rius

¿Soy yo o siempre son los mismos?

Un grave incidente con ocho policías en Lloret reabre una incómoda pregunta sobre inmigración, de...