Barcelona
Autor: Redacció
Cop al tràfic de cocaïna entre Barcelona i Menorca: onze detinguts i vehicles amb «caletes» hidràuliques
+ Notícies - 11/09/2026 - 18:59
La xarxa transportava la droga des de la Península amagada sota els seients i als quadres de comandament dels cotxes; una de les principals intervencions es va efectuar al port de Barcelona
La Policia Nacional, la Guàrdia Civil i el Servei de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària han desarticulat una organització criminal dedicada a introduir cocaïna a Menorca mitjançant vehicles equipats amb compartiments ocults.
L’operació conjunta s’ha saldat amb onze persones detingudes, més de sis quilos de cocaïna de gran puresa intervinguts, cinc escorcolls domiciliaris i set vehicles confiscats. Els principals responsables de la xarxa han ingressat a la presó per ordre judicial.
La investigació va començar després que les forces de seguretat detectessin un increment dels enviaments de droga cap a Menorca. Els investigats aprofitaven el moviment de passatgers i vehicles de les línies marítimes procedents de Barcelona, València i Alcúdia per transportar les substàncies estupefaents fins a l’illa.
Vehicles modificats per ocultar la cocaïna
L’entramat estava liderat per un home establert a Ciutadella i disposava d’una complexa estructura logística per traslladar la droga des de la Península, principalment des de Madrid, Barcelona i València.
La xarxa utilitzava vehicles del mateix model i any per estandarditzar-ne la modificació. Els cotxes incorporaven compartiments ocults coneguts en l’argot policial com a «caletes», alguns dels quals funcionaven amb mecanismes hidràulics.
Aquests espais s’instal·laven sota els seients o al quadre de comandament dels vehicles i permetien ocultar la cocaïna durant els desplaçaments marítims.
Interceptats 3,5 quilos al port de Barcelona
La primera intervenció destacada es va produir durant el mes de maig al port de Ciutadella. Els agents van localitzar aproximadament dos quilos de cocaïna amagats a l’interior del seient d’un vehicle i van detenir-ne l’ocupant.
A mitjan juliol, la investigació va conduir fins al port de Barcelona, on les forces de seguretat van interceptar un altre vehicle utilitzat per l’organització. A l’interior hi van localitzar uns 3,5 quilos de cocaïna amagats en dues «caletes» hidràuliques.
Aquesta actuació va acabar amb una persona detinguda i va permetre colpejar un dels punts clau de la logística utilitzada per traslladar la droga des de la Península fins a Menorca.
Malgrat les intervencions efectuades a Ciutadella i Barcelona i la pèrdua de part de la droga, els membres del grup van intentar reorganitzar ràpidament el sistema de proveïment i van coordinar nous desplaçaments a la Península.
Cinc escorcolls simultanis
La matinada del 29 de juliol es va desplegar la fase definitiva de l’operació amb cinc entrades i escorcolls simultanis en immobles de Ciutadella, Maó, Es Castell i Carcaixent, al País Valencià.
El dispositiu va comptar amb el suport d’unitats de guies canins, Seguretat Ciutadana i Policia Científica. Durant els escorcolls es van intervenir prop de 1.000 grams de cocaïna preparats per distribuir, màquines d’envasament al buit, bosses, estris de dosificació, telèfons mòbils i agendes amb anotacions relacionades amb la presumpta activitat criminal.
Els investigadors també van confiscar uns 9.000 euros en efectiu i cinc vehicles modificats. En aquesta fase van ser detingudes nou persones, vuit a Menorca i una a València.
Sumant les diferents actuacions desenvolupades durant la investigació, l’operació deixa un balanç d’onze detinguts, més de sis quilos de cocaïna intervinguts, set vehicles confiscats —tres dels quals equipats amb compartiments ocults— i cinc escorcolls domiciliaris.
Els detinguts van passar a disposició de l’autoritat judicial competent, que va decretar l’ingrés a la presó dels principals responsables. Amb aquesta actuació, les forces de seguretat donen per desmantellada la principal via d’entrada marítima de cocaïna a Menorca.
Autor: Redacció











Radio en directo


