| *

Notícies més llegides



Política


Roses

Autor: Redacció

Àlex Boix es presenta per disputar la batllia de Roses el 2027: «Vull acabar amb la inseguretat i la delinqüència»

Política  -  26/09/2026  -  15:56

L’advocat rosinc encapçalarà la candidatura d’Aliança Catalana en un acte a la Ciutadella; Sílvia Orriols assegura que ha volgut assistir-hi després de rebre reptes i amenaces a les xarxes socials


Àlex Boix es presenta com a candidat a la batllia de Roses el 2027 - Irene Roe / GN

Àlex Boix es presenta com a candidat a la batllia de Roses el 2027 - Irene Roe / GN



Aliança Catalana ha presentat aquest dissabte, 26 de setembre, Àlex Boix i Martí com a candidat a la batllia de Roses per a les eleccions municipals de 2027. L’acte s’ha celebrat a la Ciutadella de Roses amb la presència de la presidenta del partit, Sílvia Orriols, i de diversos representants de la formació.

Boix és advocat, té més de 25 anys d’exercici professional i fa amb aquesta candidatura el seu primer pas en la política institucional. «No vinc del món de la política», ha afirmat. S’ha definit com a «rosinc de tota la vida» i ha explicat que es presenta perquè veu «el poble cada vegada més degradat» i vol posar la seva experiència al servei del municipi.

El candidat ha situat la seguretat i el civisme al centre del seu discurs. «Jo vinc a prendre decisions i assumir responsabilitats», ha assegurat. Boix ha dit que vol actuar contra l’incivisme, la delinqüència, el tràfic de drogues, la venda ambulant il·legal i les ocupacions, i ha reclamat més recursos per a la Policia Local i una millor coordinació amb la resta de cossos policials.

La candidatura també planteja més oportunitats per als joves i una atenció més gran a la gent gran. Boix ha criticat l’estat d’algunes urbanitzacions i ha defensat una gestió municipal més fiscalitzada, la simplificació dels tràmits i un control del padró per evitar fraus.

En l’àmbit econòmic, proposa reforçar el comerç local i mantenir l’activitat durant tot l’any. També planteja estudiar nous aparcaments, millorar el transport públic i les connexions amb Figueres i Girona, ampliar l’oferta d’habitatge assequible i fomentar la rehabilitació d’edificis. Boix ha reivindicat, a més, la llengua, el patrimoni, la tradició marinera i la protecció de l’entorn natural de Roses. «Roses és casa meva i me l’estimo», ha afirmat.

Orriols: «Tenim el valor de venir a Roses»

Durant el seu parlament, Sílvia Orriols ha explicat que inicialment no tenia previst assistir a la presentació perquè coincidia amb la Fira del Formatge de Ripoll. Segons ha relatat, finalment ha decidit desplaçar-se a Roses arran d’«amenaces o coaccions» aparegudes a les xarxes socials, on assegura que es qüestionava si el partit s’atreviria a fer-hi el seu discurs sobre l’islam.

«Doncs sí, tenim el valor de venir a Roses», ha respost Orriols. La presidenta d’Aliança Catalana ha afirmat que el partit està determinat a «reconquerir pam a pam» els municipis de Catalunya i a orientar-los, segons les seves paraules, «cap al seny i l’ordre». També ha agraït a Boix que assumeixi la candidatura malgrat les crítiques que considera que reben els representants de la formació: «La història no la canvien els covards, sinó els valents, els que assumeixen riscos. Moltíssimes gràcies, Àlex, per fer aquesta passa endavant».

En declaracions a Girona Notícies, Orriols s’ha mostrat satisfeta que Boix hagi decidit «representar el nostre projecte aquí a Roses, on creiem que és més necessari que mai». Ha situat la candidatura dins de l’expansió municipal del partit i ha expressat l’objectiu d’anar tenint «progressivament tot Catalunya de blau».

Suport de les executives local i comarcal

El president de l’executiva local d’Aliança Catalana a Roses, Nico Serra, ha afirmat que la formació treballarà «pel seny, l’ordre, la catalanitat i el futur de tots els rosincs».

El vicepresident comarcal del partit a l’Alt Empordà, Joan Peremiquel Pons, ha assegurat que per a l’executiva «és un honor tenir l’Àlex com a candidat a Roses». Ha remarcat que Boix té tot el seu suport i que la seva experiència professional el converteix en «un gran candidat per a la batllia de Roses».

Jordi Coma centra la intervenció en la immigració

L’advocat i assessor d’Aliança Catalana al Parlament Jordi Coma ha recordat els estius que passava de petit a Roses i ha contrastat la imatge que conserva d’aquells anys amb la seva visió actual del municipi. Coma ha distingit entre els visitants estrangers que, segons ha explicat, contribuïen a l’activitat econòmica i la immigració que avui rebutja. En aquest context, ha afirmat que aproximadament un 30,6 % de la població de Roses és estrangera, una xifra exposada durant el seu discurs.

Gès anuncia més candidatures a l’Alt Empordà

El secretari d’Organització i Finances d’Aliança Catalana, Oriol Gès, ha destacat que Boix és el segon candidat anunciat pel partit a l’Alt Empordà, després d’Alícia Fuentes a Castelló d’Empúries. «És un gran candidat i estic segur que, amb la força de tots els afiliats i simpatitzants de Roses, podrem tenir de blau l’Ajuntament a les pròximes eleccions municipals», ha afirmat.

Gès ha avançat que la formació preveu donar a conèixer més noms les pròximes setmanes, entre els quals els candidats a les batllies de Figueres i l’Escala.


Autor: Redacció


#roses


#roses #altemporda





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Puigdemont

Xavier Rius

Puigdemont o el fracàs del procés

Van prometre la independència en divuit mesos i ara volen presentar el retorn de Puigdemont com una...


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

Puede no haber pisado jamás España y decidir quién la gobernará

El crecimiento del voto exterior y la interpretación expansiva de la «ley de nietos» abren un deb...