| *

Notícies més llegides




Pla de l'Estany


Banyoles

Autor: Redacció

Banyoles rep un reconeixement pel programa Barris 10, que apropa l’esport a 340 infants i joves

Pla de l'Estany  -  10/10/2026  -  12:05

El Banc de Bones Pràctiques dels Governs Locals de Catalunya incorpora aquesta iniciativa de cohesió social, que implica 22 entitats esportives i ofereix 18 disciplines


Dansa

Dansa



El programa Barris 10, impulsat pel Consell Esportiu del Pla de l’Estany en coordinació amb l’Ajuntament de Banyoles, ha estat reconegut com una bona pràctica per promoure la convivència i la cohesió social a través de l’esport. La Fundació Carles Pi i Sunyer ha seleccionat la iniciativa per incorporar-la al Banc de Bones Pràctiques dels Governs Locals de Catalunya, que comparteix amb la Federació de Municipis de Catalunya.

El projecte atén uns 340 infants i joves, principalment de Banyoles, però també d’altres municipis del Pla de l’Estany. Amb la participació de 22 entitats esportives i una oferta de 18 disciplines, facilita l’accés a l’activitat física i genera oportunitats educatives i d’inclusió social.

Barris 10 es defineix com un programa social, educatiu, obert i inclusiu que utilitza l’esport per afavorir la convivència. La iniciativa proporciona als participants eines per desenvolupar-se en el seu entorn socioeconòmic, cultural i familiar, alhora que fomenta hàbits saludables.

La regidora de Serveis Socials, Acció Comunitària, Polítiques d’Igualtat i Salut de l’Ajuntament de Banyoles, Ester Busquets, valora positivament el reconeixement perquè «posa en valor el treball en xarxa, l’acció comunitària i sobretot l’esforç de les administracions i les entitats per donar oportunitats als infants i joves de la ciutat». Segons Busquets, la distinció també valida l’esport com a eina de cohesió i intervenció social.

Entre els motius de la selecció, la Fundació Carles Pi i Sunyer destaca el caràcter innovador i la qualitat de l’experiència, així com el seu potencial per servir de referència a altres ajuntaments i entitats locals. També en remarca la capacitat de planificació, la magnitud i l’impacte, i la voluntat de sensibilitzar la població sobre la diversitat i la inclusió.

El director del Consell Esportiu del Pla de l’Estany, Xavi Batchellí, atribueix el reconeixement a l’esforç col·lectiu i a la col·laboració entre administracions, entitats esportives, centres educatius, serveis socials, fundacions i altres agents del territori. En aquest sentit, destaca especialment la feina i el compromís dels equips professionals que fan possible el programa cada dia.

Batchellí subratlla que el valor de Barris 10 rau en la capacitat de sumar esforços i donar respostes conjuntes a les necessitats dels infants i joves. «Que aquest model sigui reconegut com una bona pràctica i pugui inspirar altres territoris ens anima a continuar treballant per fer de l’esport una eina d’igualtat d’oportunitats, inclusió i cohesió social», afirma.


Autor: Redacció


#banyoles


#banyoles





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

El Gobierno también cobra del alquiler: ¿es un fondo buitre?

Si el Gobierno exige sacrificios a los propietarios, que empiece por explicar cuánto está dispuest...


alt - Pedro Sánchez

Carles Enric

Lo imposible de Pedro Sánchez

Ocho años de poder, polémicas y responsabilidades desplazadas han convertido lo inverosímil en ru...