| *

Notícies més llegides



Gastronomia


Jaume Fàbrega

Autor: Jaume Fàbrega/GN

POMES CUITES

Gastronomia  -  16/09/2017  -  10:26

El mateix plat és deliciós amb peres; en el cas de les de Sant Joan s'hi poden posar senceres


POMES CUITES

POMES CUITES



Fetes al forn, al caliu o a la cassola, les pomes cuites, han estat i són unes postres molt populars a Catalunya. A la Costa Brava es menjaven farcides amb carn o "amb tap", i cuites sense tap.

Ingredients

4 pomes (reinetes; en el seu defecte, golden, starking...antigament es feien servir les "del ciri" o "camoses")

3 cullerades de sucre

1 canó de canyella

1 pela de llimona

aigua

Elaboració

Talleu les pomes a quarts (pelades o sense pelar) traient-ne el cor, la cua i les llavors. Poseu una cassola al foc aboqueu-hi el sucre u un parell de cullerades d' aigua i feu-ho caramel.litzar. Afegiu-hi les pomes, el canó de canyella i l´escorxa de llimona, i si cal una mica més d' aigua. Tapeu-ho i feu-ho coure fins que vieem que les pomes hagin agafat un bonic color.

Es pot servir tebi o fred.

Notes

S'hi pot afegir vi blanc dolç, o millor, garnatxa.

També, en algunes cases, s'elaboraven i encara es fan a l'Empordà i el Maresme- pomes "amb tap" o farcides amb carn, dites, correntment, "pomes de relleno" o "relleno, o farcides amb ingredients dolços, sense carn (galeta, massapà, etc.).

El mateix plat és deliciós amb peres; en el cas de les de Sant Joan s'hi poden posar senceres.


Autor: Jaume Fàbrega/GN


#gastronomia


#gastronomia





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

El Gobierno amplía los permisos y las pymes asumen la factura

La Seguridad Social abona la prestación, pero las empresas mantienen las cotizaciones y afrontan lo...


alt - Cámaras acaban mirando al bosque en LLoret

Miguel Moreno – presidente de la ECU de Lloret Blau

500.000 euros para vigilar Lloret… y las cámaras acaban mirando al bosque

La “ciberpolicía” es absolutamente necesaria porque implementa el limitado número de agentes d...