| *

Notícies més llegides




Barcelona


Barcelona

Autor:

El festival “l’Alternativa” projecta una selecció de curtmetratges de Tomàs Mallol.

Barcelona  -  17/11/2014  -  16:06

El dimecres 19 de novembre a les 17.30 el Festival de Cinema Independent de Barcelona projectarà al vestíbul del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona.


GIRONANOTICIES.COM

GIRONANOTICIES.COM




Tomàs Mallol va ser un incansable col·leccionista però també un excel·lent cineasta independent. La seva obra està formada per 31 curtmetratges que van des del documental, a ficcions i a obres experimentals. Mallol va ser un autodidacte, i va realitzar una obra entorn de dues temàtiques clau, saber què és el temps i intentar reflectir el pas d'aquest temps i els efectes que té sobre les persones i el paisatge.

El festival l'Alternativa ofereix als seus espectadors una mostra de la filmografia de Mallol, aquesta es projectarà a la secció Alternativa Hall, un espai dedicat a l’experimentació que ofereix una intensa programació diària de manera gratuïta. La projecció s’inclou en el marc de l’espai, Convida, un espai que serveix per conèixer projectes i autors singulars.

En aquesta sessió es podran veure els curtmetratges Homenatge, l’esplèndid documental sobre el trajecte que feia habitualment amb carro el seu pare des de Sant Miquel de Fluvià fins a Figueres, Poca cosa sabem la reflexió sobre el temps a través història d’un guarda barreres i un escarabat a un pas a nivell i el treball experimental Mástiles.

Aquesta projecció s’inclou en la proposta que el Museu del Cinema ha llançat a totes les institucions, festivals i entitats cinematogràfiques, a les quals ofereix la possibilitat de projectar els treballs de Tomàs Mallol per tal de donar conèixer una de les grans filmografies amateurs del nostre país.

Olga i Eva Mallol, filles de Tomàs Mallol van donar al Museu del Cinema els 31 curtmetratges originals que va rodar el seu pare entre 1956 i 1977 i també van cedir a la Fundació els drets d'explotació d'aquests curtmetratges. El Museu del Cinema ha digitalitzat en alta definició de tots curtmetratges per a la seva preservació i difusió.

A banda de l’Alternativa els treballs s’han mostrat a la Mostra de Cinema Amateur de Figueres i es preveuen més projeccions en un els mesos que vénen






Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Policia Local de Lloret / © Gironanoticies.com

Seccions sindicals de Lloret de Mar SIP-FEPOL / CSIF

No tot està permès

SIP-FEPOL i CSIF exigeixen al regidor Alejandro una rectificació pública després que relacionés ...


alt - Acollim Ara

Xavier Rius

Catalunya, terra d’acollida

La crisi de Ceuta torna a despullar les contradiccions d’un progressisme que va omplir els carrers...